Ledig och gör saker sakta - en konst!

publicerat i Allmänt;
Om man hela sitt liv har gjort mycket och fort är det en konst att göra sakta

Och inte ens bli otålig , less och frustrerad - utan ser skönhet och tålmodighet och lugn ...

Inte första gången jag måst stanna upp och förstå och göra bättre...

50 är en bra ålder
Jag känner mig själv
Jag kan läsa av andra
Jag har verktyg för tydlighet i relationen
Jag duger
Jag kan
Jag börjar höra på min kropp och förstår den

Bäst nu hade varit att alla vetskaper gick och sy ihop med vardagen

Ledig dag är en - där jag inte ens tänker bry mig om hur det påverkar min pension - jag lever ju nu oxå och ska må bra

Att jag kan är ett privilegium - de 6 år jag varit ensamstående med tonåringarna och ibland arbetslös ... Då fanns det ingen plats för att lyssna på kroppens signaler - då var det bara att springa på med reservbatterier

Ibland brukar jag tänka på den värsta tiden - inte ha pengar till räkningar - inte till dotterns få önskemål ... Att kanske måste göra sig av med bilen fast man måste ha den för att kunna jobba ... då hörde ångesten till vardagen

så lever många år ut och år in i vårt land - det är inte rätt det är inte ok MEN ändå är det så många som bara tänker på sig själva

Jobb och klara sig själv vill ju alla
Sjuk vill ingen vara

Vi måste minnas det och flytta in rätt tänkesätt bland våra styrande igen !!!!

Tacksam är jag att jag har en ny situation nu - ekonomiskt kom på köpet - två är starkare än en även om nån blir utan jobb eller sjuk

Tacksam är jag att jag utgår från mitt mående för första gången i mitt liv - inte utan otålighet och ilska ;)

Tacksam för en fin sambo
För mina fina barn
Tre starka kvinnor som kommer bli fantastiska som partners och mammor om de vill

Nu ska jag göra saker sakta
Mina onsdagar är saktadagar
Snäll dag för min hjärna :)

Kommentera inlägget här :