Stiltje i bloggen !

publicerat i Allmänt;
Men nu är jag tillbakas !

Begravningar sätter ner farten ...
Svampturer och promenader med älsklingen och sen en ny arbetsvecka har ändå blivit en ganska ok vecka so far ... kvar har Lars lång väg förstås - att loosa sin mamma är ingen lätt sak att ta.
Imorgon ska de välja gravstenen och vi ska besöka gravplatsen innan helgen oxå.

Idag har jag ledig dag - det är så härligt och ha det i nystädat hus .
Jag kan säga att vi är inte pedanter nån av oss - men rena golv vill vi ha och badrum och kök ...

Ibland är tiden bara borta och vi har valt bort städningen för roligare saker och listor är vi inte så förtjusta i !!!

Igår blev det en tisdagslista för tisdagsstädning

STÄDOMRÅDEN
kök
hall
vardagsrum
vårat sovrum
Lilltjoppas rum
tvättstugan

sen fick vi välja två saker var och Lilltjoppan började :) hon valde bort sitt rum ;))
Jag är inte förvånad - mina barn gillade oxå att städa alla andra rum före sitt eget

I alla fall tog städningen 1,5 h och alla var mycket nöjda med resultatet - ny tisdag kommer och nya val av ansvarsrum - tror det kommer funka .

En lång skön frukost vid morgontvn och sen en älvsprommis har gjort mig rätt så glad och den irriterande förkylningen motar jag bestämt !!

Agendan i övrigt lutar åt lite stolsomklädning ...ev gardinsömnad ... vi får se :) det är bäst med den lediga dagen - jag bestämmer själv !! /Seeyaa

Bild från Göta kanal i sommar

Kommentera inlägget här :