Sovalös !

publicerat i Allmänt;
Mer och mer ovanligt att jag är sovalös
För 8 veckor sen var det 2-4 nätter per vecka jag somnade först efter 02 tiden ...
Hjärnsnurr är ingen lek och jag har  jobbat på att få bort den själv med diverse åtgärder
bla bytt arbetsplats - jobba deltid - göra roliga saker - mindre skärmtid - och inte få panik  över loosad sömn- när inte det hjälpt och kroppen visar mer symtom på stress - obehaglig stickande ömhet under skinnet på  armarna bland annat och benvärk vid olika väderomslag mm - gick jag till doktorn ( det dröjde 2 år innan jag fattade att inget jag gjorde hjälpte)...eller mer sant jag tror väl inte på läkare ...
 
Man kollade alla värden - järnbrist  och förhöjt kortisol ..inget anmärkningsvärt mer än högt bllodtryck ...
övervikt ...
 
Läkaren tog mig på allvar i alla fall
Och jag har fått sovamedicin som eg inte är det utan en blockeringsmedicin - så jag kopplar ner hjärnan och blir trött om jag tar den vid rätt tid och så höjer den  smärttröskeln !
 
Efter den här tiden - konstaterar jag att jag sovit alla nätter utom 4 på 8  veckor och ömheten och stickningarna i armarna nästan obefintliga !!
Fortfarande oroar jag mig för fler vakennätter när jag haft en - men det går framåt med oron oxå...
 
Stressigt jobb på förskolan med en överfull säck av arbetsuppgifter och slimmad organisation med krav på måluppfyllelse och helomfattande dokumentation på varje liten unge önskar man ju att det inte fanns nåt mer att engagera sig i - men arbetslagen ska funka oxå och förändringsarbete slukar energi och tiden finns inteoch samarbetsproblem finns det absolut inte plats för !
 
Min högsta önskan är att nån kommun i landet ska ta till sig Skolverkets rekomendation med 15 - grupper i förskolan - när de  flesta idag har 20 barn i sina grupper
 
Mindre stress - mer tid för varje underbar unge och glada friska fröknar
 
Tror ni det kommer ske ??!!
 

Kommentera inlägget här :